luni, 1 noiembrie 2010

Micosoft office


Una dintre cele mai frecvente utilizãri ale calculatoarelor o constitue prelucrarea textelor.Tehnoredactarea este o modalitate avansatã de pregãtire tehnicã si graficã a unui manuscris înainte de a fi tipãrit.Tehnoredactarea computerizatã presupune existanþa calculatorului, împreunã cu dispozitivele periferice aferente, si a unui sistem logic de prelucrare, alcãtuit din programul dupã care funcþioneazã calculatorul pentru a realiza prelucrãrile dorite.Acest program sau sistem de programe, specializat în operaþiile de tehnoredactare, este numit "procesor de texte"(word processing) sau "editor de texte".
Excel produs al firmei Microsoft esta destinat tratãrii datelor în formã tabelarã(asa numita foaie electronicã de calcul - Spreadsheet) cît si prezentãrii grafice a informatiei.Pe lîngã aceasta Excel este dotat cu o functie pentru tratarea datelor tabelei ca bazã de date. EXCEL este un pachet de programe, care serveste pentru prelucrarea datelor organizate în formã de tabel.Lansarea lui Windows si Excel Sistemul lanseazã în mod automat W95.În W95 veti identifica butonul Start, pentru a rula programul Excel porniti de la acest buton. Plasati cursorul mouse-ului pe butonul Start si efectuati clic pentru al selecta. Apoi în continuare în acelasi fel selectati Programs>Microsoft Office>Microsoft Excel.Programul va fi lansat si pe ecran va apãrea o foaie de lucru goalã.Aceasta este reprezentatã printr-o fereastrã document întitulatã Microsoft Excel Book 1.
Structura ferestrei Excel:1. Bara de titlu2. Bara de meniuri3. Bara cu instrumente standart4. Bara de formatare 5. Bara formulelor6. Spatiul de lucru7. Bara cu denumirile foielor de calcul8. Bara de stare9. Barele de derulare verticalã si orizontalã.
Ce trebuie sã stiti despre o foaie de lucru. O foaie de lucru este alcãtuitã din mici zone dreptunghiulare numite celule. Celulile sînt dispuse pe rînduri si coloane. Coloanele sînt etichetate de la stînga la dreapta cu literele de la A la I, rîndurile sînt numerotate, de sus pînã jos, cu numerele de la 1 la 16. Fiecare celulã din foaie este unic determinatã de litera coloanei si numãrul rîndului pe care se gãseste de exemplu:A1. Acest indicator se numeste adresa celulei. Celula în care sunteti pozitionat la un moment dat poartã numele de celulã activã si este înconjuratã de un contur.
Selectarea unei celule.În Excel va trebui sã selectati celula în care doriti sã scrieti si apoi sã introduceti date în aceasta. Selectara se face prin efectuarea unui clic pe celula doritã.
Introducerea datelor.Asigurati-vã cã aveti marcatã celula doritã si tastati în ea numerele necesare. Cifrele sau datele numerice au apãrut si în bara de formule situatã imediat deasupra foiei de lucru. La capãtul di stînga al acesteia sunt plasate 4 butoane printre care x- are semnificatia "cancel"(=Esc)si ? - are semnificaþia "enter" sau "confirm".
Însumarea valorii numerice. Dupã ce ati introdus mai multe date în foaie a sosit momentul sã le însumati. Se procedeazã astfel: 1. Efectuati clic pe celula care va contine totalul.2. Efectuti clic pe butonul AutoSum aflat în bara de instrumente.3. În bara de formule efectuti clic pe butonul ? pentru a accepta formula introdusã de AutoSum.Totalul va fi înserat în celula selectatã.Salvarea foiei de lucru.1. Selectaþti File>Save,2. Pe ecran apare cutia de dialog Save As. Programul stabileste îm mod automat numele de fisier BOOK 1. Dvs puteti tasta numele dorit în caseta de editare File Name.3. Efectuati clic pe butonul Save.Dacã deja ati dat un nume fisierului registrului dvs, nu mai esta nevoia sã utilizati comanda File>SaveAs. Puteþi salva fisierul printr-un singur pas: efectuati clic pe butonul Save din bara de instrumente. Pãrãsirea programului.File>Exit.Redeschiderea unui registru. File.În partea de jos a meniului File întîlnim o listã a celor mai recente fisiere cu care ati lucrat. Eectuati clic pe fisierul dorit pentru al redeschide. Dacã acest fisier nu apare în lista respectivã, selectati Open din meniul File. Veti întîlni o cutie de dialog Open de unde puteti selecta numele de fisier dorit.
Formatarea datelor. Puteþi modifica formatul numeric al unei celule sau a unei zone întregi selectate efectuînd clic pe unul din cele 5 butoane în bara de instrumente ($,% ,º. a.).Asa putem formata nr ca valori monetare. Modificarea formatului celulei în cel de datã calendaristicã se efectueazã astfel: Format>Cells(ne pune la dispoziþie cîteva grupuri de optiuni)>Number>Date>Type>OK.Astfel putem tasta datele într-o varietate de formate, însã dupã ce apãsãm Enter, datele vor fi afisate dupã manera selectatã.


Una dintre cele mai frecvente utilizãri ale calculatoarelor o constitue prelucrarea textelor.Tehnoredactarea este o modalitate avansatã de pregãtire tehnicã si graficã a unui manuscris înainte de a fi tipãrit.Tehnoredactarea computerizatã presupune existanþa calculatorului, împreunã cu dispozitivele periferice aferente, si a unui sistem logic de prelucrare, alcãtuit din programul dupã care funcþioneazã calculatorul pentru a realiza prelucrãrile dorite.Acest program sau sistem de programe, specializat în operaþiile de tehnoredactare, este numit "procesor de texte"(word processing) sau "editor de texte".
Excel produs al firmei Microsoft esta destinat tratãrii datelor în formã tabelarã(asa numita foaie electronicã de calcul - Spreadsheet) cît si prezentãrii grafice a informatiei.Pe lîngã aceasta Excel este dotat cu o functie pentru tratarea datelor tabelei ca bazã de date. EXCEL este un pachet de programe, care serveste pentru prelucrarea datelor organizate în formã de tabel.Lansarea lui Windows si Excel Sistemul lanseazã în mod automat W95.În W95 veti identifica butonul Start, pentru a rula programul Excel porniti de la acest buton. Plasati cursorul mouse-ului pe butonul Start si efectuati clic pentru al selecta. Apoi în continuare în acelasi fel selectati Programs>Microsoft Office>Microsoft Excel.Programul va fi lansat si pe ecran va apãrea o foaie de lucru goalã.Aceasta este reprezentatã printr-o fereastrã document întitulatã Microsoft Excel Book 1

Structura ferestrei Excel:1. Bara de titlu2. Bara de meniuri3. Bara cu instrumente standart4. Bara de formatare 5. Bara formulelor6. Spatiul de lucru7. Bara cu denumirile foielor de calcul8. Bara de stare9. Barele de derulare verticalã si orizontalã.
Ce trebuie sã stiti despre o foaie de lucru. O foaie de lucru este alcãtuitã din mici zone dreptunghiulare numite celule. Celulile sînt dispuse pe rînduri si coloane. Coloanele sînt etichetate de la stînga la dreapta cu literele de la A la I, rîndurile sînt numerotate, de sus pînã jos, cu numerele de la 1 la 16. Fiecare celulã din foaie este unic determinatã de litera coloanei si numãrul rîndului pe care se gãseste de exemplu:A1. Acest indicator se numeste adresa celulei. Celula în care sunteti pozitionat la un moment dat poartã numele de celulã activã si este înconjuratã de un contur.
Selectarea unei celule.În Excel va trebui sã selectati celula în care doriti sã scrieti si apoi sã introduceti date în aceasta. Selectara se face prin efectuarea unui clic pe celula doritã.
Introducerea datelor.Asigurati-vã cã aveti marcatã celula doritã si tastati în ea numerele necesare. Cifrele sau datele numerice au apãrut si în bara de formule situatã imediat deasupra foiei de lucru. La capãtul di stînga al acesteia sunt plasate 4 butoane printre care x- are semnificatia "cancel"(=Esc)si ? - are semnificaþia "enter" sau "confirm".
Însumarea valorii numerice. Dupã ce ati introdus mai multe date în foaie a sosit momentul sã le însumati. Se procedeazã astfel: 1. Efectuati clic pe celula care va contine totalul.2. Efectuti clic pe butonul AutoSum aflat în bara de instrumente.3. În bara de formule efectuti clic pe butonul ? pentru a accepta formula introdusã de AutoSum.Totalul va fi înserat în celula selectatã.Salvarea foiei de lucru.1. Selectaþti File>Save,2. Pe ecran apare cutia de dialog Save As. Programul stabileste îm mod automat numele de fisier BOOK 1. Dvs puteti tasta numele dorit în caseta de editare File Name.3. Efectuati clic pe butonul Save.Dacã deja ati dat un nume fisierului registrului dvs, nu mai esta nevoia sã utilizati comanda File>SaveAs. Puteþi salva fisierul printr-un singur pas: efectuati clic pe butonul Save din bara de instrumente. Pãrãsirea programului.File>Exit.Redeschiderea unui registru. File.În partea de jos a meniului File întîlnim o listã a celor mai recente fisiere cu care ati lucrat. Eectuati clic pe fisierul dorit pentru al redeschide. Dacã acest fisier nu apare în lista respectivã, selectati Open din meniul File. Veti întîlni o cutie de dialog Open de unde puteti selecta numele de fisier dorit.
Formatarea datelor. Puteþi modifica formatul numeric al unei celule sau a unei zone întregi selectate efectuînd clic pe unul din cele 5 butoane în bara de instrumente ($,% ,º. a.).Asa putem formata nr ca valori monetare. Modificarea formatului celulei în cel de datã calendaristicã se efectueazã astfel: Format>Cells(ne pune la dispoziþie cîteva grupuri de optiuni)>Number>Date>Type>OK.Astfel putem tasta datele într-o varietate de formate, însã dupã ce apãsãm Enter, datele vor fi afisate dupã manera selectatã.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu